Del 15 de març al 15 d'octubre, cal demanar autorització per a la realització d'activitats amb risc d'incendi. Plataforma 9perfoc
S’ha consolidat una plataforma digital anomenada 9PERFOC per regular i ubicar en el territori totes les activitats amb risc d’incendi.
A partir del 15 de març i fins al 15 d’octubre ja no es pot encendre foc en terreny forestal. Aquest any la prohibició entra en vigor en un escenari amb baix perill d’incendi en comparació a altres anys gràcies a les pluges que ens han fet deixar enrere la sequera.
Quines activitats comporten risc?
Les activitats amb risc d’incendi forestal són pràctiques que generen flames, deflagracions o espurnes i, per tant, requereixen supervisió.
Aquestes activitats poden ser focs d’activitats d’esbarjo, fogueres i barbacoes, cremes de restes vegetals i activitats pirotècniques, i en general totes aqueslles activitats que puguin generar flama i/o guspires i que es realitzin a menys de 400 metres de massa vegetal.
Les barbacoes sense mataguspires situades a menys de 400 metres de massa vegetal, també comporten risc d'incendi.
Com puc demanar l'autorització?
Aquesta és la segona temporada que funciona la plataforma 9PERFOC per a activitats amb risc d’incendi forestal, que inclou una localització amb mapa.
La digitalització del procediment compleix tres objectius: l’automatització de la presentació de la sol·licitud, la millora dels criteris d’autorització i el compromís d’avisar per SMS en cas de suspensió de l’autorització.
Les sol·licituds es poden tramitar també a les oficines comarcals que el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació té desplegades pel territori.
Accedeix a l'Aplicació 9perfoc.
Instruccions.
Mapa de risc d'incendi forestal.
Llistat d'activitats amb risc d'incendi forestal.
Trobaràs també tota la informació i enllaços a la pàgina web de la Generalitat de Catalunya.
Per accedir a 9perFoc caldrà que t'identifiquis digitalment, amb un certificat digital o amb l'idecat mòbil.
L'idcat mòbil
Per poder realitzar qualsevol tramitació electrònica cal que us identifiqueu. Una manera d'indentificar-vos és mitjançant l'idcat mòbil.Si no disposeu d'idcat mòbil el podeu obtenir fàcilment, amb el DNI i la targeta sanitària.
Pàgina web de l'Idecat Mòbil.
Necessites un cop de mà?
Posa't en contacte amb el servei d'ajuda Fem-ho fàcil de la Diputació de Barcelona i t'ajudaran en qualsevol gestió digital.
- Al telèfon 935 950 464, o envia un mail a tramits@diba.cat, o directament al seu web Fem-ho fàcil.
- T'indicaran com entrar una instància, t'ajudaran a fer-te l'idCAT mòbil, i altres gestions.
- Et resoldran qualsevol dubte i et guiaran en qualsevol tràmit digital que vulguis fer amb l'Ajuntament i altres administracions.